5 handige Adwords features

- 23 juli 2015



Google test voortdurend met nieuwe functies in AdWords. Het afgelopen jaar alleen al werden er honderden nieuwe features beschikbaar gesteld, veel van deze updates werden niet eens officieel door Google aangekondigd. Om jou wat tijd te besparen stelde Yellow-online een top 5 van handige AdWords-features voor je samen:

 

1. Callout-extensies
Met callout-extensies (ook wel highlight-extensies genoemd) kun je extra beschrijvende tekst onder je tekstadvertentie weergeven, de tekst mag niet langer zijn dan 25 tekens. In vergelijking met de sitelink-extensies zijn callout-extensies niet klikbaar. Zorg altijd voor dat de informatie in de callout-extensies zich weer onderscheidt van de advertentietekst of sitelinks.

 

2. Countdown in advertenties
Met behulp van deze functie is het mogelijk om in te spelen op een actie of promotie die tot een bepaalde datum geldig is. Zodra je {= typt in de beschrijvingsregels klapt er automatisch een menu open waarmee je het aftellen in advertenties mogelijk kunt maken.

 

Bekijk de video over Ad Customizers:

 

 

3. Mobiele apps promoten
Met behulp van het campagnetype mobiele-apps-installatie en TrueView voor mobiele-app-promotie kunnen er aangepaste advertenties voor app-installaties worden aangemaakt die op telefoons en tablets zichtbaar zijn. AdWords kan op deze manier een extra stimulans geven aan het aantal mobiele app downloads.

 

4. Recensie-extensies
Met recensie-extensies is het mogelijk om een recensie van een derde partij onder je advertentietekst weer te geven. Het is belangrijk dat het citaat op nauwkeurige wijze een actuele bron vertegenwoordigd. Recensie-extensies kunnen op die manier als extra informatie onder je advertentie worden weergeven.

 

5. AdWords-editor
Met behulp van de AdWords-editor kun je offline één of meerdere AdWords-accounts beheren. Onlangs is er een compleet nieuwe versie van de Editor door Google geïntroduceerd. Het grote voordeel van de AdWords-editor is dat er makkelijk bulkwijzigingen kunnen worden doorgevoerd. Daarnaast kunnen eventuele wijzigingen eerst worden gecontroleerd door bijvoorbeeld een collega of klant. Meer weten over de nieuwe AdWords-editor? Neem eens contact met ons op of lees er over in het Google Supportcentrum

 

Ga terug naar overzicht