Multichannel marketing met klantbeoordelingen

- 24 november 2016



Sinds afgelopen maand zijn wij officieel partner van The Feedback Company. Maar welke voordelen biedt dat voor jou en wat zijn de mogelijkheden met de inzet van The Feedback Company in samenwerking met Yellow-online?

 

The Feedback Company is wellicht een bekend klantbeoordelingssysteem. Dit systeem kan vrij eenvoudig worden geïntegreerd binnen je website of webshop en biedt jouw klanten de mogelijkheid om je service en dienstverlening te beoordelen.

Overtuig je klanten waarom ze voor jou moeten kiezen

Met de klant-feedback ben je in eerste instantie in staat om processen binnen je bedrijf te verbeteren. Daarnaast draagt dit direct bij om je positief te onderscheiden en hiermee nieuwe klanten te overtuigen om voor je bedrijf te kiezen. Jouw klantbeoordelingen worden immers getoond in uw Google AdWords advertenties én de organische zoekresultaten van Google. Tot zover waarschijnlijk niets nieuws voor je.

 

Echter op de middellange termijn kun je meer resultaat halen uit je beoordelingen. Je krijgt hierdoor een goed beeld van je tevreden en vaak loyale klanten. Deze data is weer te gebruiken voor (retentie) marketingdoeleinden. Hierbij kan gedachten worden aan persoonlijke mailing, retargeting binnen Google of Facebook of een gerichte advertentiecampagne binnen Gmail. Allemaal bedoeld om jouw eerdere klanten bij je bedrijf te blijven betrekken en eventuele herhaalaankopen te stimuleren.

Gebruik je data om potentiële klanten te bereiken

Bovendien zijn je opgebouwde klantbeoordelingen met The Feedback Company ook uitstekend te gebruiken om nieuwe, potentiële klanten met je boodschap te bereiken. Het is bijvoorbeeld binnen Facebook mogelijk om een zogenoemde 'look-a-like audience' campagne op te zetten. Hiermee bereik je nieuwe potentiële klanten, welke qua profiel (demografische en geografische gegevens) aansluiten bij je huidige loyale klanten. Op basis van de data van de opgebouwde klantbeoordelingen is het mogelijk om een bericht te plaatsen op de Facebook tijdlijn van je potentiële klanten. Klantfeedback krijgt op deze manier een steeds belangrijkere en waardevollere rol binnen je bedrijf.

 

Een professioneel klantfeedback systeem is hiermee onmisbaar voor jou als marketeer of ondernemer wanneer je streeft naar een hogere klanttevredenheid, een perfect (online) bedrijfsimago, stijgende verkoopresultaten én een brede multichannel aanpak.

 

Wil je meer uit je online marketinginspanningen halen en de verschillende kanalen nog efficiënter inzetten? Onze specialisten adviseren je graag met de integratie van het klantbeoordelingssysteem van The Feedback Company binnen je website en de daarop aansluitende multichannel aanpak!

 

Ga terug naar overzicht