Adwords Update: Flexibiliteit in Dagbudgetten

-  6 oktober 2017



Is de nieuwste update van Adwords je al opgevallen? Vanaf 4 oktober 2017 bestaat er de mogelijkheid dat jouw campagne het dubbele van jouw gemiddelde dagbudget uitgeeft. Schrik dus niet als plots je dagbudget ver is overschreden; Google zal dit vanzelf weer rechttrekken. Aan het einde van de maand zul je niet meer betalen dan het ingestelde maandlimiet.

 

Internetverkeer

Reden voor deze update in Adwords is de mogelijkheid om flexibeler om te springen met de fluctuaties in het online verkeer. Op de ene dag is er meer online verkeer dan op de andere dag. Door meer flexibiliteit te brengen in het dagbudget, kan Google hier makkelijker op inspelen en jouw advertenties vaker laten zien dan wat mogelijk zou zijn met jouw maximum dagbudget. Doordat de advertenties vaker worden weergeven op momenten dat er veel verkeer is, is het mogelijk om meer klikken en conversies te genereren.

 

Overweergave van Adwords advertentie

Wanneer de advertentie meer klikken genereert dan toegestaan met het ingestelde dagbudget, ontstaat er een overweergave. Dit is niets om je zorgen over te maken. Aan het eind van de maand zul je nooit meer betalen dan het maximum maandbudget wat je hebt opgegeven.

 

Hoe werkt dit?

Het gemiddeld aantal dagen per maand (30,4) wordt vermenigvuldigd met het dagbudget. Dit ziet Google als jouw maandlimiet. In de resultaten van jouw campagne zul je dus pieken en dalen zien in de kosten die uiteindelijk resulteren in niet meer dan jouw maandlimiet.

 

Meer weten over wat deze update betekent voor jouw campagne? Wij staan je graag te woord om al je vragen te beantwoorden!

 

Ga terug naar overzicht