Call tracking in online marketing

- 23 januari 2017



Voor veel bedrijven is het ontvangen van offerteaanvragen een belangrijke KPI. Veel websites bieden daarom de mogelijkheid om online een offerte te plaatsen. Naast het invullen van een offerteformulier zijn er natuurlijk ook nog veel mensen die telefonisch een offerteaanvraag doen. Vooral in de B2B sector bestellen mensen eerder telefonisch dan via de website, dit komt doordat er vaak grote orders geplaatst worden.

 

Door middel van Google Analytics is het mogelijk om op een relatief eenvoudige wijze elke online interactie meten. Je kunt namelijk precies zien hoeveel offerteaanvragen je AdWords, Facebook of Bing campagne oplevert. Deze offerteaanvragen moeten dan natuurlijk wel op de website geplaatst zijn. Zodra iemand besluit om de telefoon te pakken om deze offerteaanvraag bij jouw bedrijf te plaatsen, dan zien we deze bestelling niet in Analytics terug. Analytics kan natuurlijk alleen meten wat er op de website gebeurt. Zonde, want zo'n telefonische aanvraag is vaak een veel warmere lead dan een 'koud' offerteformulier. Belangrijk hierbij om te weten is waar deze telefonische bestellingen vandaan komen. Door call tracking in te zetten, is het mogelijk om deze telefoongesprekken door te meten.

Call Tracking

AdCalls is een call tracking-systeem die jou precies kan vertellen welk kanaal en campagne voor een telefoontje hebben gezorgd. Met name in B2B branches is deze informatie van onschatbare waarde.

 

In het dashboard wat Adcalls beschikbaar stelt, is het mogelijk om de telefoongesprekken terug te zien, te beoordelen en zelfs terug te luisteren. Hierdoor kun je eenvoudig nagaan welk telefoongesprek tot een offerteaanvraag heeft geleid. Door middel van een naadloze koppeling met Google Analytics kun je precies zien waar het desbetreffende telefoongesprek vandaan is gekomen.

 

Implementatie

Om van Adcalls gebruik te maken dient er een kleine technische aanpassing op de website doorgevoerd te worden. Hierdoor krijgt iedere bezoeker een uniek telefoonnummer te zien waardoor Adcalls deze koppeling kan maken.

 

Uiteraard kan Yellow-online je ondersteunen met deze implementatie en het monitoren van je telefoontjes.

Betere campagnes

Wij zetten call tracking in voor veel klanten waarbij telefonisch contact belangrijk is. Door de aanvullende informatie die we hiermee verzamelen kunnen wij een veel completer beeld krijgen van de opbrengst van onze online inspanningen. Dit zorgt voor betere en kostenefficiëntere campagne's.

 

Wil je dat wij eens meedenken hoe Adcalls voor jouw bedrijf interessant kan zijn? Wij zijn geselecteerd Adcalls partner. Neem gerust eens contact op met één van onze specialisten! 

 

Ga terug naar overzicht