De kracht van online citymarketing

- 29 juni 2017



Deze maand is Eindhoven voor de derde keer uitgeroepen tot beste citymarketing-gemeente van Nederland. Hiermee versloeg het steden zoals Den Haag, Den Bosch en Zwolle. Als Eindhovens bedrijf én partner van citymarketing organisatie Eindhoven365 zijn wij hier enorm trots op.

 

Al even lang verzorgen wij met dezelfde trots de online citymarketing voor onze stad. Maar wat gaat hier achter schuil? Wat is de kracht van onze samenwerking? En hoe dragen wij ons kleine steentje bij aan het succes van Eindhoven?

 

Het begint natuurlijk met enthousiasme waarmee ons team de stad, en voor ons met name de vele evenementen, online onder de aandacht brengen. Vanuit ons kantoor midden in het centrum van Eindhoven worden wij dagelijks geconfronteerd met de dynamiek van de stad. De herkenbaarheid en affiniteit zo midden in het hart is hiermee vanzelfsprekend groot en daagt ons continue uit om tot een maximaal resultaat te komen.

De juiste boodschap op het juiste moment

In tegenstelling tot offline communicatie op bijvoorbeeld driehoekborden, LCD-reclameschermen of banners kan er online gesegmenteerd worden. Eigenlijk niet anders dan op het juiste moment, de juiste boodschap, bij de juiste persoon onder de aandacht brengen. Hierbij wordt allang niet meer alleen getarget op basis van leeftijd en geslacht. Dit gaat inmiddels veel innovatiever op basis van gedrag, specifieke interesses en de locatie waar de persoon zich begeeft. Iets waar onze regio bekend om staat en wat je van een online partner mag verwachten. Dit ten alle tijden met als doel om een maximale interactie en conversie bij de vooraf gedefinieerde doelgroep te behalen. Voorafgaand is een goede doelgroepanalyse dus essentieel om de diverse online kanalen op elkaar af te stemmen én deze met succes in te zetten! Overigens zorgen wij voor de herkenbaarheid altijd dat hetgeen offline wordt gecommuniceerd naadloos wordt doorvertaald naar online en hiermee perfect op elkaar aansluit.

 

Tot slot; de kracht van samenwerken, iets wat onze regio eveneens kenmerkt. Datgene doen waar wij ook daadwerkelijk expertise van in huis hebben en ons ook echt in kunnen onderscheiden. Voor ons niet de creatieve of communicatieve uitingen, maar datadriven en in samenwerking met Eindhoven365 en andere partners tot vernieuwende inzichten en creatieve campagnes komen. Door te doen waar we goed in zijn en deze focus vast te houden, is het voor ons mogelijk op dit specifieke vakgebied te excelleren en is het voor Eindhoven365 mogelijk om deze unieke prestatie neer te zetten!

 

Namens team Yellow-online willen wij onze partner Eindhoven365 nogmaals feliciteren met de derde titel van beste citymarketing-gemeente van Nederland!

 

Ga terug naar overzicht