Lucratieve feestdagen met online marketing

-  4 december 2017



YES, het is weer december! De maand bij uitstek waarin heel Nederland zoekt naar de beste deals en de mooiste cadeaus. Krijgt jouw business online voldoende aandacht tijdens de aanstaande koopgekte voor Sinterklaas en Kerst? Vandaag 6 tips om het verschil te maken.

 

1. Ga voor storytelling

Met de knusse donkere kerstdagen in het verschiet neemt de behoefte naar mooie verhalen toe. Het gevoel vormt een belangrijke trigger voor de uiteindelijke aankoopbeslissing. Speel daarop in met warme anekdotes en je bezoeker zal zonder aarzeling bij jou spenderen.

 

2. Shine op Social Media

De feestdagen staan symbool voor oude tradities en mooie herinneringen. Speel hierop in met treffende inhakers op Facebook en/of Instagram voor organische bekendheid. Aandacht voor je producten volgt dan vanzelf.

 

3. Quick win: Google Shopping

Versla jij je concurrenten op prijs? Dan mag je dit kansrijke kanaal zeker niet laten liggen. De afbeeldingen in de advertenties zorgen voor een prominente weergave in Google en zijn daarmee goed voor een directe omzetboost. Zeker als je de goedkoopste bent. Een Google Shopping campagne maak je aan via Google AdWords.

 

Wil je tijdens de feestdagen meer omzet via Google AdWords? Lees dan deze blog.

 

4. Verwen je beste klanten

Een nieuwe klant werven is vijf keer duurder dan een huidige klant behouden. Benader je beste klanten met een gepersonaliseerde nieuwsbrief en introduceer nieuwe producten met een exclusieve actie speciaal voor hen. Deze benadering maakt jouw klanten nog loyaler.

 

5. Maak speciale landingspagina's

De aandachtsspanne van potentiële klanten is korter dan ooit. Zorg daarom dat bezoekers op jouw website direct zien wat er te halen valt. Maak per aanbieding een aparte landingspagina, perfect aansluitend op de advertentie. Zo stevent de klant recht op aankoop van jouw product af. Succes verzekerd!

 

6. Blijf efficiënt

De komende jaren zullen steeds weer eindigen met de feestdagen. Schrijf je content daarom eigentijds. Zo heb je straks weer extra tijd om andere delen van je online marketing te optimaliseren. Succes!

 

 

Ga terug naar overzicht