5 tips voor Black Friday 2018

040-292 02 05 Neem contact met ons op

Ben jij klaar voor Black Friday?

Steeds meer bedrijven in Nederland doen mee met de overgewaaide trend uit Amerika: Black Friday. Op vrijdag 23 november komen zowel de grote winkelketens als de zelfstandige ondernemers met grote aanbiedingen waar alle consumenten op jagen. Maar hoe kan je als ondernemer goed inspelen op deze populaire marketingstunt? Hieronder staan 5 tips waardoor jouw bedrijf een succes wordt met Black Friday!

1. Neem de consument mee

Door (online) te adverteren laat je aan de consument weten dat jij als bedrijf ook meedoet aan Black Friday 2018. Het doel van adverteren is potentiële klanten je website of webshop te laten bezoeken. Op de website of webshop worden de consumenten vervolgens meegenomen naar de aanbiedingen van Black Friday. Zodra potentiële klanten op de advertentie klikken en op je website of -shop nergens een aanbieding terug zien, gaan ze ook niet kopen. Zorg daarom dat er een aparte knop- of landingspagina naar de Black Friday aanbieding is zodat het aanbod perfect aansluit bij de advertentie die de consument te zien krijgt. 

Voorbeeld van een toegevoegde knop op de landingspagina voor Black Friday.

Tips voor Black Friday advertenties:

  • Gebruik populaire zoekwoorden van eerdere campagnes.
  • Kijk welke producten vorig jaar in deze periode veel gekocht werden.
  • Gebruik een aftelklok om duidelijk te maken wanneer de aanbiedingen beginnen!

2. Gebruik al je kanalen

Om te zorgen dat de consument jouw aanbieding blijft onthouden, is het belangrijk om de advertenties te ondersteunen met social media of e-mail. Op deze manier blijven de consumenten de aanbieding overal terug zien waardoor het top of mind blijft. Door middel van een e-mail kunnen de loyale klanten worden beloond met een exclusieve aanbieding. Dit zorgt er ook voor dat je het klantenbestand uitbreidt en de klanttevredenheid stijgt. 

3. Vergeet de smartphones niet

Niemand kan zich meer een wereld voorstellen zonder smartphone. Overal waar je kijkt, zijn er mensen die op hun smartphone bezig zijn. Daarom is het belangrijk dat hierop wordt ingespeeld tijdens Black Friday. Zorg ervoor dat de advertenties, aanbiedingen en de website duidelijk te lezen zijn op een smartphone. Daarbij moeten de aanbiedingen snel worden geladen, want meer dan de helft van de consumenten klikt weg als het laden langer duurt dan 3 seconde.

4. Maak onderscheid door creativiteit

Black Friday is een erg bekend fenomeen. Hierdoor heb je als bedrijf veel concurrentie deze dag. Daarom is het belangrijk om je te onderscheiden van de rest. De beste manier om dit te doen, is door creatief te zijn. Zo kun je in plaats van een dag, het hele weekend korting geven. Of kies ervoor om elk uur van Black Friday een ander product in de aanbieding zetten of alleen korting te geven op producten waar de kleur zwart in zit.

5. Denk ook aan Cyber Monday

De maandag na Black Friday is Cyber Monday. Dit is de online variant van Black Friday. Op deze dag zijn er wachtrijen op websites en -shops omdat zoveel mensen het internet afzoeken naar de grootste aanbiedingen. Deze dag valt ideaal voor Nederland, namelijk een paar dagen voor Sinterklaas. Speel hierop in door bijvoorbeeld een inpakservice aan te bieden of korting te geven op speelgoed.

Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases