De online reis naar verkoop

040-292 02 05 Neem contact met ons op

De online reis naar verkoop

Hoe laat je een consument beseffen dat hij jouw product of dienst móet hebben? Het begint allemaal bij het kennen van zijn Customer Journey – ofwel klantreis. Het (on)bewuste proces dat een consument doorloopt, voorafgaand aan het aankoopmoment. Zorg dat jouw product tijdens deze klantreis herhaaldelijk online opduikt op de juiste plek en met een aansprekende boodschap. Dán heb je de grootste kans van slagen.

Remarketing

Gemiddeld doet slechts 4% van alle websitebezoekers een online aankoop. Van deze selecte groep converteert de helft pas tijdens het 2e tot 4e websitebezoek. Alle reden dus om eerdere bezoekers opnieuw bij de hand te nemen. Maar hoe? Met remarketing confronteren we een potentiële consument online opnieuw met een bepaald product. Dit kan onder meer via display-advertising. De ogenschijnlijk willekeurig getoonde banner sluit dan perfect aan op de behoeften van de bezoeker.

Think versus Do

Gaandeweg de online klantreis worden banners in verschillende fasen getoond. Na zijn eerste websitebezoek ziet een potentiële klant de zogenoemde Think-banner. In deze oriëntatiefase is de boodschap van de banner gericht op kennismaking met jouw unieke voordelen (USP’s). Later in de klantreis, vlak voor het beslissingsmoment, confronteer je jouw prospect met de Do-banner. Het ervaren van jouw product staat hierbij centraal. We versterken de banner met een sterke Call-to-action (CTA): de doorklikbutton naar de landingspagina.

Landingspagina

Mooi! Jouw banners hebben indruk gemaakt. De oprecht geïnteresseerde consument heeft doorgeklikt, je hebt hem daar waar je hem hebben wilt. Klaar om overtuigd te worden van jouw expertise, kwaliteit of wat je hem ook te bieden hebt. Zorg voor boeiende informatie die antwoord geeft op de vraag ‘Waarom dit product en niet dat van een concurrent?’ Eindig met een formulier waar de klant zijn gegevens kan achterlaten en een duidelijke CTA-knop. Het oogsten kan beginnen. Cashen maar!

Wil jij ook een omzet boost dankzij remarketing? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek!

Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases