Waarom samenwerken met een vlogger?

040-292 02 05 Neem contact met ons op

De 6 voordelen van een vlogger

Vloggen, een woord dat je steeds vaker hoort. Het is een video waarin iemand zijn of haar leven filmt en dit online zet. Deze video’s worden soms wel miljoenen keren bekeken, vaak als ontspanning door kinderen en jongeren. Maar kunnen deze video’s ook voordelen bieden voor je bedrijf?

De voordelen van samenwerken met een vlogger.

Een vlogger kan interessant zijn voor jouw organisatie. Lees deze 6 voordelen van het samenwerken met een vlogger en bepaal zelf of het een passende manier van marketing is voor jouw bedrijf.

1. Een gezicht bij het product

Als de vlogger een product promoot, leggen de kijkers en dus de kopers een link tussen de vlogger en het bedrijf. Hierdoor wordt de vlogger het gezicht van het bedrijf. Wanneer consumenten de vlogger hierna zien op social media, denken zij meteen aan jouw bedrijf en dus aan het product dat je wilt verkopen. Erg handig!

2. Hoger in Google door vloggers

Het is voor bedrijven erg belangrijk om een hoge positie te krijgen in Google. Wanneer er gegoogled wordt, wil je natuurlijk zo ver mogelijk bovenaan staan. Met een hoge positie in de zoekmachine zorg je voor meer websitebezoekers. Doordat YouTube een erg groot kanaal is, kun je ook met een video ranken in de zoekmachine. Vloggers plaatsen dan video’s waarin jouw product/bedrijf wordt genoemd en daardoor wordt jouw bedrijf met deze video’s zichtbaar. Volgens het wetenschappelijk artikel Vloggers on the rise: Your brand powerful online tool, blijkt zelfs dat vlogs hoger ranken in Google dan blogs. Dit komt doordat video’s voor meer organic traffic zorgen op websites.

3. Vlog als content op de website

Door vaak nieuwe content op een website te plaatsen, blijft de website veel bezocht en kan de website gaan of blijven groeien. De website blijft dan hoog op de zoekresultaten ladder staan. Voor de bezoekers van de website blijft de website ook interessant, omdat er regelmatig nieuwe content wordt toegevoegd. Zorg er dus voor dat de video van de vlogger niet alleen op zijn of haar Youtube kanaal staat, maar ook op de website van jouw bedrijf!

4. Directe feedback op je vlog

Het is door middel van video’s erg makkelijk om feedback te krijgen. Zo is er de mogelijkheid om op YouTube een duimpje omhoog of omlaag te doen. Dit gebeurt enkel door een klik op de knop en de mening van de kijker is doorgegeven. De meningen kunnen ook duidelijker worden omschreven door een bericht achter te laten. Dan weet je niet alleen of de kijkers het leuk vinden of niet, maar ook waarom. Hierdoor kunnen er snel aanpassingen worden gedaan, mochten de video’s niet in de smaak vallen. Dit is een groot voordeel van een vlogger. Bij andere instrumenten duurt het vaak langer voordat de feedback bekend is waardoor het weer langer duurt voordat de content is aangepast.

5. Naamsbekendheid

Een vlog is een erg goed middel om naamsbekendheid te genereren. Doordat de naam van het bedrijf of het product regelmatig wordt genoemd in de video’s, krijgt het bedrijf meer naamsbekendheid. Als consumenten vaker een naam of logo voorbij hoort of ziet komen, gaan ze dit onthouden en herkennen. Zo wordt dus niet alleen het product gepromoot, maar krijgt het bedrijf ook nog eens meer merkbekendheid!

6. Goedkoop communicatiekanaal

Een bedrijf kan zelf kiezen hoeveel geld het wil uitbesteden aan een vlogger. Afhankelijk van het budget, kan het bedrijf kiezen welke vlogger in aanmerking komt. Hoe meer geld je besteedt, hoe meer volgers de vlogger vaak heeft en des te meer mensen je bereikt. Een andere goede optie is om als bedrijf zelf te gaan vloggen. Hierdoor kun je zelf kiezen hoe de video eruit gaat zien en hoef je geen geld te betalen aan een vlogger.

Lijkt je het inzetten van een vlogger interessant voor jouw bedrijf? Onze Social specialisten denken graag met je mee over een passende inzet van Social media. Je kunt ons hier altijd over bellen of neem contact op via de website met jouw vraag.

Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases