Yellow Online header image

E-mail marketing

Online strategie Online strategie
Contact widget trigger
Contact widget phone 040-292 02 05 Contact widget marker Neem contact met ons op

Email marketing

Misschien stuur je al een tijdje nieuwsbrieven naar je klantenbestand, maar komt er weinig uit. Je weet, of je hebt ergens gelezen dat er meer uit e-mailmarketing te halen valt. Je bent nieuwsgierig over de toepassing van marketing automation. Alleen je hebt geen idee waar je moet beginnen. Of wellicht heb je de stap al gemaakt naar gesegmenteerd mailen, maar merk je dat de specialistische kennis ontbreekt om écht gepersonaliseerd te gaan versturen. Daarbovenop moet je ook nog al je andere marketingactiviteiten beheren en aansturen. Hoe pak je dit dan aan?

Meer dan het verzenden van een nieuwsbrief

Bij een juiste inzet van e-mailmarketing ga je verder dan het versturen van een nieuwsbrief. De kracht van e-mailmarketing ligt in de uitgebreide mogelijkheden van segmentatie en personalisatie. Algemene bulkmailings naar het hele bestand verzenden is tegenwoordig not done en het neemt dan ook af in effect. Relevantie is tegenwoordig het sleutelwoord. Zorg dat je de lezer verrast. Gebruik daarvoor data over je (potentiële) klanten om gepersonaliseerde campagnes te versturen. Automatiseer deze processen en je maakt de eerste stap naar marketing automation.

Wat is email marketing?

E-mail marketing is een vorm van marketing waarbij klanten en prospects via een e-mail direct benaderd worden. In veel gevallen is dit persoonlijke manier van marketing te vergelijken met direct marketing.

Elke bedrijf bepaalt de eigen concrete KPI’s, zoals: offerte aanvragen, sollicitaties, inschrijvingen, omzet, aantal aankopen. Yellow-online helpt bij het bepalen van de KPI’s voor email marketing zodat resultaat altijd gemeten kan worden. Op basis van de doelstellingen kunnen we samen met jou (en je team) de juiste email marketing strategie uitstippelen.

Wil jij ook meer succes?

Neem direct contact op voor de juiste strategie.




Voordelen e-mailmarketing

De inzet van e-mailmarketing biedt een groot aantal voordelen met de juiste implementatie en strategie:

  • relatief hoge ROI (Return on Investment);
  • opbouwen betrokkenheid en relatie;
  • direct en meetbaar resultaat.

Factoren die een kritische rol spelen in dat succes zijn:

  • de keuze van een E-mail Software Provider (ESP);
  • de grootte van de klantendatabase
  • de mate van segmentatie: hoe meer gegevens, hoe beter e-mailmarketing kan worden benut.

Maximaal rendement uit e-mailmarketing

We helpen je om het maximale rendement uit e-mailmarketing te halen. Samen met jou bepalen we de KPI’s zodat het resultaat altijd gemeten kan worden. Op basis van de doelstellingen stippelen we in samenspraak de juiste e-mailmarketing strategie uit. Het uiteindelijke doel is om je e-mailcampagnes volledig aan te laten sluiten op de Customer Journey van jouw klant. Daarmee wordt e-mailmarketing een middel om (herhaal)aankopen te stimuleren, loyaliteit te verhogen, klanttevredenheid te meten en nog veel meer!

Gecertificeerd partner e-mailmarketing software

Wij zijn in staat om voor ieder type organisatie een passende strategie uit te werken. Voor de inzet van e-mailmarketing zijn wij gecertificeerd partner van de beste e-mailmarketingsoftware van Nederland. De softwaresystemen waar wij mee werken zijn Clang, Copernica en Spotler. Dankzij de ruime ervaring weet ons team van specialisten het maximale uit deze pakketten te halen om jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau te tillen.

Naast het strategische vraagstuk gaan wij ook praktisch te werk. Bijvoorbeeld door het instellen van een account, met desgewenste templates. Of we ontzorgen uw e-mailmarketing volledig en verzorgen de verzending van de mailings. Kortom: dé oplossing voor jouw e-mailmarketing wens.

Vragen over E-mail marketing?

Onze Teamleider SEO Simon Verwaal of een van zijn collega's helpt je graag verder.

Simon Verwaal Secondaire teamlid afbeeldingSimon Verwaal
Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases