Email marketing


Email marketing ( = nieuwsbrieven versturen) is vaak een onbenutte kans binnen de online marketing mix. Een goed gevulde database van klanten of prospects is bij uitstek de mogelijkheid om online doelstellingen te halen. Denk aan:

 

- Acquisitie
- Retentie
- Groei

 

Elke bedrijf bepaalt de eigen concrete KPI’s, zoals: offerte aanvragen, sollicitaties, inschrijvingen etc. Yellow-online helpt bij het bepalen van de KPI’s voor email marketing zodat resultaat altijd gemeten kan worden. Op basis van de doelstellingen kunnen we samen met jou (en je team) de juiste email marketing strategie uitstippelen.

Voordelen Email marketing

De inzet van email marketing biedt een groot aantal voordelen bij de juiste implementatie:

 

- Relatief hoge ROI (Return on Investment)
- Efficiënt instrument

- Direct meetbaar resultaat

 

Een aantal kritische factoren die hierbij een rol spelen zijn de keuzes voor een ESP, de grootte van de database en de mate van segmentatie. Hoe meer gegevens, hoe beter email marketing kan worden benut.

ESP (E-mail Software Provider)

Yellow-online heeft geen eigen e-mailing systeem. Wij hebben veel ervaring in het werken met bekende E-mail Software Providers. De systemen waar wij het meest mee werken zijn Mailchimp, Campaign Monitor en Mailplus. Naast de strategische inzet van email marketing in de mix, stellen wij voor klanten een heel account in, met desgewenst een mooie template waarmee de nieuwsbrieven verstuurd kunnen worden. Yellow-online verstuurt ook mailings voor klanten. Wij bieden de beste oplossing voor jouw email marketing wens.

 

 

 

Advies over de inzet van Email marketing?

Plan een vrijblijvend adviesgesprek en raak bekend met de mogelijkheden van Email marketing. Neem dan contact met ons op.