Yellow Online header image

Remarketing

040-292 02 05 Neem contact met ons op

Rendabel remarketing inzetten

Binnen jouw online marketingstrategie maak je vast graag gebruik van remarketing. Super handig natuurlijk, want het resulteert er vaak in dat die ene aankoop na enkele dagen tóch wordt gedaan. Maar remarketing gaat ook vaak samen met irritaties, omdat de banners je bezoekers vaak bizar lang blijft volgen. Wat een averechts effect heeft voor je campagnes. Dat kan beter!

Dynamische remarketing inzetten

Even snel een lesje ‘wat is remarketing?’. Remarketing is het opnieuw benaderen van websitebezoekers. Wanneer je een website bezoekt wordt er een cookie geplaatst, een stukje code die registreert dat je een bepaalde pagina hebt bezocht. Voor dit bedrijf ben je dus waardevol om te volgen en kunnen er specifieke marketingacties verschijnen. Bijvoorbeeld door Facebook remarketing of AdWords retargeting.

Om je bezoekers niet te irriteren, maar doelgericht aan te ádverteren kun je het beste dynamische remarketing inzetten. Dat betekent dat de inhoud van je banners wordt aangepast aan de hand van de content die je bezoeker heeft bekeken. Het voordeel is dat de boodschap veel beter aansluit op de behoefte van je bezoeker, waardoor de kans op conversie hoog is.

Dynamische remarketing is niet alleen beperkt tot display advertising, maar RSLA (remarketing lists for Search Ads) kan ook in AdWords. De biedingen en advertenties zullen dan aanpassen als een bezoeker op je website is geweest en vervolgens een relevante zoekterm invoert in Google.

Wil jij ook meer succes?

Neem direct contact op voor de juiste strategie.




Dynamische remarketing bij Yellow-online

Er zijn een paar voorwaarden die het succes van je remarketing campagne bepalen. Allereerst willen onze advertising specialisten weten wat de customer journey van jouw klant is en hoe het aankoopproces verloopt. Samen bepalen we de doelstellingen van jouw campagne. Wat is het maximale bedrag dat je wilt besteden per klik of aankoop en lukt het om een positieve ROI (return-on-investment) te draaien? Op basis van statistieken bepalen we welke strategie we volgen.

We zetten jouw doelen in Google Analytics, zodat we maandelijks kunnen analyseren hoe rendabel het adverteren is. Met behulp van deze gegevens kunnen we doelgroepen verder segmenteren en de frequentie van jouw remarketingbanners opvoeren op dagen dat de kans op conversie het hoogst is.

Klaar om jouw online resultaten te overtreffen met dynamische remarketing?
Bel met ons of vraag vrijblijvend een offerte aan.

Vragen over Remarketing?

Onze SEA Specialist Jalmar Westerhoff of een van zijn collega's helpt je graag verder.

Jalmar Westerhoff Secondaire teamlid afbeeldingJalmar Westerhoff
Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases