Google AdWords


Het advertentieprogramma van Google, beter bekend als Google AdWords, is een van de meest interessante kanalen om online te adverteren. Met behulp van Google AdWords is het mogelijk om binnen de zoekmachine boven de organische resultaten een positie te verwerven. Het al dan niet verschijnen van een advertentie is afhankelijk van de zoekwoorden waar iemand mee zoekt. 

De voordelen van Google AdWords

Google AdWords maakt gebruik van een pay-per-clicksysteem (PPC). Simpel gezegd houdt dit in dat er pas betaald hoeft te worden op het moment dat er op een advertentie wordt geklikt. Als adverteerder kun je zelf bepalen wat je maximaal bereid bent te betalen, zo hou je de volledige controle over je budget. Op het moment dat er meerdere adverteerders het zelfde zoekwoord gebruiken zullen de kosten per klik (ook wel CPC genoemd) doorgaans oplopen. Op basis je zoekwoorden kan Google een schatting geven van de bijbehorende biedingen.

 

De juiste strategie voor Google AdWords

Door aan te sluiten bij de zoekopdracht van de gebruiker kan relevant verkeer naar de website worden geleid. Het is daarom van belang dat er inzicht word gecreëerd in het zoekgedrag en de zoekvolumes van de doelgroep, vanuit Yellow-online doen we dit middels een zoekwoordanalyse. Het zoekwoordonderzoek vormt de basis van iedere Google AdWords campagne.

 

Een combinatie van de juiste zoekwoorden en advertentieteksten is derhalve de basis voor een succesvolle Search-advertising campagne. Samen met jou bepaalt Yellow-online de doelstellingen (KPI’s) van de campagne. Is het bijvoorbeeld alleen de bedoeling om extra webverkeer te genereren, of moeten bezoekers ook daadwerkelijk een handeling verrichten op de website? Zoals het invullen van een contactformulier of het doen van een aankoop online.

 

 

 

Gratis AdWords scan?

Benieuwd wat Google AdWords voor jou kan betekenen? Kijk samen met Yellow-online naar de mogelijkheden!