Online strategie bepalen

040-292 02 05 Neem contact met ons op

Online strategie bepalen

Je kunt een fantastisch product of geweldige dienst hebben, tegen de beste prijs op de planeet, en nóg ontevreden zijn over de resultaten van je online marketing. Dat is het moment om eens te praten met de online marketing specialisten van Yellow-online. Waarom? Omdat Yellow-online al ruim 10 jaar de juiste mix van online kanalen inzet met maar één doel: behalen van het gewenste resultaat.

Stap voor stap naar online succes

De online marketing specialisten van Yellow-online hebben een brede business scope. Iedere nieuwe opdracht begint met een inventarisatie vanuit marketingperspectief. Wat zijn de belangrijkste ins en outs van je online propositie? Hoe heb je je doelgroepen gedefinieerd en in welke fase van de customer journey verkeren zij? Wat gebeurt er op dit moment op je website? Wat is de gewenste actie en welke specifieke doelstellingen heb je (bereik, verkoop, download, leadgeneratie)? De resultaten van deze inventarisatie plotten we op Google’s See-Think-Do-Care strategie. Zo kunnen we precies bepalen welke acties gewenst zijn, en in welke volgorde.

See-Think-Do-Care: van oriënteerders beslissers maken

Google pakt de online customer journey samen in een viertal fasen, van awareness (bekendheid met jouw online propositie) tot aan daadwerkelijke purchase (download, contact, (herhalings)aankoop). In iedere fase wordt de doelgroep dus verder gekwalificeerd en verfijnd op basis van resultaten die worden geboekt met een mix van offline en online kanalen. Onze online marketeers bepalen samen met jou de naar verwachting meest ideale kanalenmix aan het begin van iedere nieuwe fase. Bijvoorbeeld Google Ads, Google Shopping en YouTube, aangevuld met kanalen als radio/tv, social, affiliate en e-mail marketing. Zo maken we van kijkers, kopers.

Wil jij ook meer succes?

Neem direct contact op voor de juiste strategie.




Wat is dé juiste mix van online kanalen?

Google pakt de online customer journey samen in een viertal fasen, van awareness (bekendheid met jouw online Goede vraag. En de grap is (een beetje een zure grap misschien, dat wel): dé juiste mix van online kanalen verandert. De kanalen die gisteren resultaat opleverden, kunnen vandaag genegeerd worden door je doelgroep. Online marketing is dan ook een kwestie van resultaten analyseren en ‘aan de knoppen’ draaien om te optimaliseren.
Gedurende periodieke evaluaties evalueren we met jou of we de juiste strategische keuzes hebben gemaakt. Daarbij kijken we naar de resultaten van de campagnes en naar bezoekersgedrag. Zijn er nieuwe ontwikkelingen of vragen de resultaten om een wijziging van de strategie? Dan passen we dit direct toe.

Wil je weten hoe de online marketeers van Yellow Online iedere dag alles eruit halen wat erin zit? Neem dan contact op met Karlijn.

Laden..

Onze laatste klantcases

Meer klantcases